La Coral Reivindicativa de Sabadell fa més d’una dècada que utilitza la música per reivindicar causes socials. Per això, participa en mobilitzacions, actes populars i concentracions amb una setzena de persones que hi participen. Els assajos es fan cada quinze dies al Tallaret de la ciutat.
Les cançons que interpreten no s’escullen a l’atzar. El repertori es decideix entre tots els membres i acostuma a abordar qüestions que preocupen la societat en cada moment. Hi tenen cabuda temes relacionats amb la pau, la llengua, el feminisme, l’ecologisme o els drets humans.
Al llarg dels anys han participat en actes vinculats al moviment independentista, en mobilitzacions contra les violències masclistes o en iniciatives solidàries. També han incorporat al repertori cançons relacionades amb conflictes internacionals com el de Palestina, adaptant-lo progressivament a les inquietuds del moment.
Una de les peces més emblemàtiques és ‘Txoria Txori’, convertida sovint en un símbol de llibertat durant diferents reivindicacions. Segons expliquen, la música permet transmetre missatges d’una manera diferent, generar emoció i reforçar el sentiment de comunitat entre les persones que participen en aquests actes.
Des de la coral asseguren que qualsevol persona amb ganes de cantar i compartir valors col·lectius hi és benvinguda al grup.