El SEM es renova a Sabadell: tres noves ambulàncies i diagnòstics a bord d’última generació

El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) posarà en marxa la nit del pròxim 25 de juny (a partir de les 00:00 h) el seu nou model de transport sanitari a la Regió Sanitària Metropolitana Nord. Aquesta renovació compta amb una inversió de 384,7 milions d’euros per als pròxims cinc anys i suposa un increment del 8,6% de la flota al territori, passant de 256 a 278 vehicles gestionats per la UTE Direxis-La Pau.

Fort impacte positiu a Sabadell i al Vallès Occidental
La nostra ciutat és una de les grans beneficiades d’aquest nou concurs públic. Sabadell incorporarà tres noves unitats de suport vital bàsic (SVB) i veurà incrementada la seva cobertura assistencial en 40 hores.

A més, la cocapital vallesana serà la seu d’una de les 3 noves unitats de Suport Logístic Sanitari (SLS) de la regió, dissenyada específicament per actuar en grans emergències, incidents amb múltiples afectats o per al trasllat de psicòlegs d’emergències. D’altra banda, a partir del primer any de contracte, l’Hospital Universitari Parc Taulí disposarà de vehicles llançadora 100% elèctrics per a trasllats de curta distància entre centres.

A la resta de la comarca, Terrassa sumarà dues unitats de SVB, mentre que Barberà del Vallès, Castellar del Vallès i Castellbisbal ampliaran el seu horari de cobertura a 16 hores cadascuna.

Tecnologia avançada i canvi radical d’imatge
Les noves ambulàncies abandonen el disseny antic per adoptar el patró europeu Battenberg en color verd fluorescent d’alta visibilitat, identificable fins a 500 metres de distància.

A nivell tècnic, els vehicles de suport vital avançat faran un salt tecnològic històric: permetran fer ecografies i analítiques de sang amb resultat immediat dins la mateixa ambulància. Això facilitarà el diagnòstic precoç i permetrà iniciar tractaments abans d’arribar a l’hospital.

Compartir en:

Deixa un comentari

Relacionats

Buscador

Segueix CoNnectat !