El club arlequinat emet un comunicat on lamenta i rebutja les expressions dirigides contra el president del Govern, Pedro Sánchez. El porter aragonès assegura que es tractava d’una «broma sense maldat» que s’ha viralitzat a escala estatal.
La ressaca de la històrica celebració de l’ascens a Segona Divisió s’ha vist parcialment entanyada per la polèmica. El Centre d’Esports Sabadell ha hagut de posicionar-se oficialment aquest diumenge arran de la sortida de to que va protagonitzar el porter Diego Fuoli durant els parlaments institucionals de dissabte a la plaça Sant Roc.
El rebuig de l’entitat arlequinada
A través d’un comunicat oficial, el club ha volgut desmarcar-se de l’incident, lamentant unes manifestacions que consideren totalment fora de lloc en un acte d’aquestes característiques:
«Es van produir expressions dirigides contra el president del Govern d’Espanya, impròpies d’un acte institucional, que no representen els valors ni l’esperit de l’entitat. Una celebració que havia de servir per compartir l’alegria d’un èxit col·lectiu no s’hauria d’haver vist acompanyada de manifestacions d’aquesta naturalesa.»
Els fets van tenir lloc quan Fuoli, amb el micròfon a la mà davant d’una plaça plena de gom a gom, va llançar una consigna obrint el nom de Pedro Sánchez perquè el públic l’acabés, generant un moment d’insults per part d’un sector de la graderia i segons de silenci incòmode a la mateixa llotja.
Fuoli demana perdó: «Una ximpleria que ha fet una bola gegant»
Minuts abans del comunicat del Centre d’Esports, el mateix futbolista aragonès ha fet servir els seus perfils personals a les xarxes socials per emetre una carta de disculpes públiques. El porter ha admès el seu error i ha demanat perdó a qualsevol persona que s’hagi pogut sentir ofesa, així com als seus propis companys i al club per «tacar amb aquesta ximpleria la celebració d’una temporada històrica». El jugador ha matisat que la seva intenció era fer una broma espontània i sense malícia.
Impacte a la política estatal
L’escena, capturada en vídeo, s’ha estès ràpidament per les xarxes socials fins a transcendir l’àmbit local i de l’esport. L’impacte ha estat tal que el mateix Ministre de Transports del Govern d’Espanya, Óscar Puente, ha reaccionat a la plataforma X (antic Twitter) per valorar els fets, convertint la celebració de la plaça Sant Roc en un dels temes de discussió de la jornada a nivell estatal.